Pech, onderdeel van de Challenge? 

Ja en nee. Bij een Challenge van de zwaarste categorie kan het bijna niet uitblijven. Vooral banden hebben het zwaar te verduren en zijn derhalve een zwakke schakel. Bij Challenges van 3 sterren beperkt pech zich meestal tot een lekke band. 


Pech, en dan?

Dat is helemaal afhankelijk van de Challenge waaraan wordt deelgenomen. Maar feit blijft, pech kost tijd en geduld. Bij The World Challenge reist er een volledig uitgerust technisch team mee dat de deelnemers behulpzaam is. Maar geduld moet in ruime mate aanwezig zijn bij het oplossen van technische problemen, zeker in landen waar geen onderdelen verkrijgbaar zijn... Kortom, het ook afhankelijk in welk land je bent. In de meeste landen kunnen ze erg veel maar je kunt er niet op rekenen dat het allemaal met dezelfde snelheid gebeurd en dat de kwaliteit altijd aan onze verwachtingen voldoet...Het mag duidelijk zijn dat er een groot verschil zit tussen Bolivia en Noorwegen…


Hulpverlening in het buitenland

In Europa is dit bijzonder goed geregeld. Maar komen we eenmaal buiten Europa dan zijn we vooral op onszelf aangewezen of op de hulp van de bevolking. Alle pechgevallen die op onze weg zijn gekomen in de afgelopen jaren zijn ter plekke opgelost of is een goede oplossing voor gekomen.


Full service team tijdens The World Challenge

Tijdens The World Challenge is Wouter Tyberghien (samen met Sigi Leurs) onze technische steun en toeverlaat. Wouter is eigenaar van Desert Foxx en heeft ruime ervaring als technische ondersteuning bij rallies over de hele wereld. Wouter kan echt alles repareren, bijna alles dan...


Kan pech uitvallen betekenen?

Alhoewel dit nauwelijks voorgekomen is, kan dit wel het geval zijn. De organisatie is dan behulpzaam bij de het repatriŽren van auto en eventueel de mensen.